Khamis, 24 Disember 2009

cuti2 malaysia..kali nie ke bandar bersejarah..

dah lama rasanyer aku x gi melaka.. dah bnyk la perubahan.. dulu masa gi zaman aku tadika.. actually x da plan nak gi melaka.. memula nak jemput akak aku jerk sbb dia ad kursus kat melaka.. then x jadi coz laki dia nak jemput.. so along aku pun cadang la nak gi gak melaka nak jln2 bawak baby qisya.. ermmm mak ayah aku pun nak ikut gak la.. saper x mo pi jln2.. n family aku pun mmg rajin berjalan.. bukan jalan kaki ea.. naik kete la..hehehehe.. ajak family mak ndah sekali la.. kite org nie mmg rapat sgt.. mak ndah nie adik mak aku.. so mmg rapat la ngan family kite orang.. ssh senang bersama.. n dah bnyk kali la kite orang bercuti bersama.. sebelum nie dah gi ke kelantan, terengganu.. n bnyk ag la.. seronok sgt la wat family aktiviti nie.. kecoh ejrk klo jumpa..

masa kat melaka tu memula kite orang gi zoo.. tgk la segala menatang yang ada.. lama dah x gi zoo.. kat zoo kite org naik tren tu jerk.. mls nak jalan kaki.. x larat.. hehehehe.. pastu kite org turun kat tempat pertunjukkan gajah.. pandai gajah tu menari.. cumey la.. hehehee.. ujan sikit la kat sne tu.. tp nsb x lebat.. so aktiviti x tergendala la.. tp pastu along ajak balik coz anak dia berak lak..ish2 qisya..qisya..then lepas tukar pampers baby.. kite orang pi jln2 ag la.. then akak aku yg angah suh tggu.. dia nak join sekali.. dia pi kl sat ngan laki dia coz ad hal penting.. lepas tu kite org gi la perigi hang tuah.. jernih la air perigi tu.. cam nak mandi jerk.. hehehhe.. sajerk jer aku try menimba kat ctu.. not bad la.. aku pandai gak menimba.. hehehe.. rasa cam org dulu2 jerk.. pastu pi shoppng jap.. ermm cam biasa la mak aku n mak cik aku.. beli barang.. nak tahu ker ap bende yg dibelinyer tu.. ermmmm belacannnn ler... x kisah la.. asal dia org bahagia.. pastu kite orang pi merayau tgk umah tradisional melaka.. ermmm aku mmg suker umah tradisional nie.. cute sgt.. cam nak wat satu jerk.. tp tggu aku kaya la..huhuhuhu..pas pi kat perigi hang tuah pi makan sat.. abg ipar aku blikan burger.. ermmm hampeh x sedap langsung.. sempoi jerk.. wat alas perut ley la.. pastu kite orang pi kat menara taming sari... bess giler.. nmpk la permandangan bndr melaka dr atas.. aku x gayat la tgk bwh coz umah sewa aku kat kl tu kan tinggi ..apartmen tngkt 12.. hehehheh.. hilang rasa gayat sbb aku kan selalu duk melepak kat tingkap tengok permandangan.. mmg cantik la permandangan dr atas tu.. ermmm bayaran pun bley thn la.. tp bukan aku punyer wit..heheheh..org yg belanja.. kite naik jerk la..

permandangan dari atas menara taming sari.... mmg menakjubkan... cantik sangat..nmpk bndr melaka..pastu pi kat river cruise tu.. naik bot.. wah seronoknyer.. naik pun dah mlm.. so diterangi oleh cahaya lampu la.. cantik sgt.. nmpk la eye on m'sia tu.. tp kocik yo den tgk.. x bes.. pastu kat tepi sungai tu mcm2 la aku nmpk.. rumah tradisional melaka.. cantik2 semua.. kagum aku tgk.. lama gak la duk atas bot no 15 tu.. nsb aku x mabuk naik bot..cumer ngantuk jerk la.. letih sudah..
nie la pandangan disepanjang jln naik bot tu.. bes sgt.. tenang jerk rasa..
pastu kite orang gi la cr makan.. memasing dah lapor ler.. ermmm makan kat restoran tu.. ntah ap namer pun aku x thu.. kite org amek tempat yang makan bersila tu.. duk bwh cam kat umah..
tempatnyer cntik la jugak cumer lauknyer x sedap sgt.. masin..huk3.. klo selalu mkn ctu ley kne darah tggi..hak3.. yg klako aku order air asam boi.. wekss masin air dia.. x sedap langsung.. x buh guler gaknyer.. klo buh guler sedap la ckit.. pastu tipu la budak2 nie.. bg buah asam boi..hahahhaha... msng2 kenyit mata.. masam nak mampuih hahhaha.. cian..pastu kite org pun berpecah.. mak ayah aku n mak ndah lik ker n9.. aku, along n angah lik jb.. coz abg ipar aku ad kerje..ermmm mmg seronok sgt la.. happy aku rasa.. hilang segala mslh yg ad..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan