Rabu, 16 November 2011

coretan..


assalamualaikum...
kebosanan sudah melanda...
dan tangan pun sudah gatal nk menaip...
jiwa pun sudah celaru...
minda x dpt berfikir...
arghhhhhhhhhh....
aku x thu nk buat apa...
disini hanya sekadar mencurah rasa...
kadang2 aku terfikir...
apa yg berlaku sebenarnya...
mengapa begitu???
mengapa begini???
konflik dalam diri..
memerlukan masa untuk berfikir..
matangkah aku???
betulkah apa yg sedang aku lakukan???
atau
aku sudah tersilap langkah???
tempang perjalanan
banyak halangan...
hurmmmmmm...
betul ke apa yg sedang berlaku???
atau aku hanya sekadar bermimpi???
mimpi hanya mainan tido...
ya mimpi...
kadangkala aku terfikir...
mimpi yg selalu aku dpt...
akan berlawanan dengan apa yg terjadi pada realiti...
dan perkara yg kuharap...
kadangkala ia datang sendiri...
walaupun kadang2
aku sudah tidak mengharapkannya lagi...
aku pernah berharap suatu ketika dahulu...
untuk pergi ke satu tempat...
sememangnya agak mustahil bagi aku...
kerana aku thu kelayakan aku...
tapi TUHAN lebih mengetahui...
dan aturannya mmg tidak kita jangka...
sampai juga aku kesitu...
walaupun dulu aku sudah mula putus asa...
dan kini...
aku mula mengerti sesuatu tentang hidup...
selalu muhasabah diri...
tentang kekurangan dan kelebihan yg ada...
tentang realiti...
tentang segala-galanya...
mungkin juga kerana umur yg semakin menginjak
bertambah 1 demi 1...
angkanya x kan penah turun...
akan naik sentiasa...
TUHAN sememangnya telah merancang sesuatu untuk kita...
dan kita sebagai hambanya...
berusaha untuk menggapai impian sendri...
USAHA....
itu yg penting...
sangat...
sangattttttt...
penting...
jangan menyalahkan takdir...
andai kamu tidak berusaha...

P/s ~~ aku hanya mencurah dan melontarkan apa yg aku rasa... sekadar melepaskan tekanan yg menyesakkan dada...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan